Pojkar blir män...


Dax för fiske..

Molnigt med regnskurar vad kan passa bättre då än en dag med fiske:-)
Jag, Jimmy och Anders tog jeepen och drog oss söder ut längs kusten mot en liten fiskeresort som heter "Topcats fishing resort", ett litet undangömt fiske paradis som är beläget här på Koh samui. 
Jag hade kollat upp det lite på nätet och det verkade vara ett shysst ställe att fördriva tiden lite på.
När vi kom dit började vi med en lunch och det blev en Tonfiskmacka dagen till ära. 
I baren satt också två engelsmän som vi började snacka lite med och de gjorde snabbt klart för oss att skulle man dra de stora firrarna så hade vi kommit till rätt ställe. I vattnet där vi skulle fiska fanns det fiskar upp emot 100kg och det fanns ett 20 tal olika arter att fånga. Vi skämtade om hur det skulle va att dra upp en bjässe på 40-50kg och inte anade vi hur nära den känslan vi var. Vi pröjsade upp 2400bth ( ca.550 kr) och mötte vår guide som skulle hjälpa oss under dagen med allt från bete till små tips för att lyckas med vårt fiske. Junt eller nåt sånt som han hette hade jobbat där i 6 år så han visste var bjässarna låg. Vi fick två spö var att hålla reda på, det ena betade han med fisk och det andra med en ler liknande massa som bestod av bland annat  bröd och majs.


 

Anders eller "First time" som Junt kallade han inspekterar så att allt går rätt till när han sätter på betet.



Det dröjde inte länge innan den förste firren var fångad och det var Jimmy som var den lycklige.
En "Giant Mekong catfish" på 30 kg som sysselsatte han i en kvart var det första som fastnade på kroken. Samtidigt som han kämpade på med den började min linvarnare tjuta och jag visste att det var min tur att få känna på den härliga känslan som bara ett napp kan ge dig, pulsen stiger och den här gången fattade man direkt att det inte var en mesig lite abborre på några hekto som huggt. Ett regält mothugg och sen var kampen igång man förstod ganska snart att det inte var lika stort som Jimmys men helt klart det största jag någon gång känt på.

  

Kampen med den "minsta" firren för dagen visade sig.



Det var en pirraya på ca 8 kg. Nytt personligt rekord som snart skulle ryka igen.

Dagen löpte på och vi hade många goa skratt då den ena bjässen efter den andra drogs upp, mest skrattade nog Junt och engelsmännen Rob och ?? (skit samma) vad han hette åt "First time´s" kamp mot dagens största firre.





En "Giant Mekong catfish" på 40 kg !!

Det var en mäktig syn som fick mig att bestämma mig för att hit måste jag komma igen för jag vet inte om det finns något i äventyrsväg som kan slå den härliga känslan av att dra upp ett monster som detta. Har ni chansen att komma hit så ta den för detta får man bara inte missa. Nu avslutar jag med några bilder från dagen som jag garanterat ALDRIG kommer att glömma.

 

Regnet drar in över bergstopparna en otroligt vacker syn...



Den som väntar på nåt gott.....



Rob med en 20 kg "Alligator Gar"



"No Name" med en 25 kg Red-Tail catfish



Min största fångst för dagen en 30 kg´s Mekong, det blev två till men de var BARA på 20 och 25 kg.



Vi tackar Junt och Topcats resort för en helt sjukt bra dag med en hel drös underbara minnen, vi ses garanterat igen.

http://www.fishinginthailand.com/fishing.html

Sawadee Kap!!



Postat av: //pg

storfiskaren jaja enkelt när nån annan krokat fast fiskarna!!!

Postat den: 2011-03-13 / 14:18:58


Postat av: Johan & Fia

Grymt Jens



Vilken kick det är när det "rycker i spöet"



Gjorde något liknande på Cuba.



Ta hand om er, våren är på väg här hemma :)

Postat den: 2011-03-13 / 16:23:19


Postat av: Ronny

Hej Jens!

jag är mållös. Vad är mina tonfiskar från förra året värda. Nu måste vi ju ner till Thailand för att komma upp i er klass. Tur att guiden höll i Anders annars hade fisken dragit ner honom i vattnet. Hälsa till alla från Els-Mari o mig.

Postat den: 2011-03-13 / 19:11:45


Postat av: Jens

Ha ha,, ja det ryckte gott i spöet och Pg det är inte som när du fiskar din JÖK:-)

Jag ska hälsa alla så gott här nere, hälsa broder med familj så länge...

Ha de!!!!

Postat den: 2011-03-14 / 03:01:06


Postat av: hanna

coola fiskar...Jens du ser ut som ett lyckligt barn på julafton. Hälsa resten av familjen

Postat den: 2011-03-16 / 09:06:54


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!