Underbara Lanta....


Önskar vi kunde överföra den här magiska känslan till er! Koh Lanta bara blir bara bättre och bättre, jag kan verkligen rekommendera det till alla som ska åka till Thailand. Stämningen, de vackra omgivningarna, den goda maten, det fina vattnet....allt är underbart.

Jag försökte komma på vilka ögonblick på dagen som är bäst, morgonen är ju väldigt speciell, alla är utvilade o sömndruckna, vi sträcker på oss och går ut på terrassen där frukosten serveras inom bara några minuter efter att vi öppnat dörren, sedan sitter vi där o äter o planerar dagen o bara njuter. Men sen kom jag o tänka på när jag går middagsrundan med vagnen längs stranden, det är såå fint och ett par gånger under rundan vadar jag ut i vattnet o svalkar mig lite. För o inte tala om när vi ska äta lunch, vi går upp o sätter oss i skuggan på någon restaurang, beställer in några fruktshakes och något gott att äta,så himla mysigt. Men frågan är ändå om inte kvällningen är bäst ändå, solen börjar gå ner o vi sitter i en varsin stol nere vid stranden med en varsin god drink i handen. Vi tittar ut över havet, en longtail puttrar förbi, lite skön musik i bakgrunden från baren och krabborna springer omkring bara centimeter från fötterna. Det är magiskt och jag önskar att alla fick uppleva det!

Nu har jag precis tagit en timmes lång oljemassage, herregud så skönt. För 70 svenska kronor får man en helkroppsmassage, från tårna ända upp till hårbotten,,,de är så duktiga så jag ryser och bara hoppas att det aldrig ska ta slut :-) ALLA MÅSTE ÅKA HIT, OCH HÖR SEN!!

För några kvällar sedan åkte vi in till Saladan, den enda större byn på Koh Lanta, och som vanligt blev vi glatt överraskade. Supermysigt och massor av shopping. Längs vattnet fanns det massor av trevliga restauranger som är uppbyggda på pålar. Sen blev det ju inte sämre utav att det första vi ser är en vagn där de grillar majskolvar, shit vad vi åt! Därefter tog vi en bananpannkaka med choklad och sedan till min stora lycka stod där även en vagn som gör iskaffe :-) Iskaffet här nere är underbart, det är värt att åka hit bara för det!

Igår hände det dock en riktigt hemsk sak också.....Oliver ville ha kex och Jens skulle gå upp till rummet o hämta. Jag satt på stranden o pratade med Jimmy o Hanna medan barnen lekte. När Jens kom tillbaka frågade han var Oliver var och han var borta. Vi började leta och ropa men han var ingenstans. I början var det rätt lugnt men efter några minuter började jag känna illamående och panikkänslor, HAN VAR INGENSTANS! Vi sprang åt olika håll och letade allihopa, frågade folk om de sett honom men icke. Jimmy började springa mot deras hotell som ligger ca 250 meter bort på stranden och jag tänkte ändå att så långt bort kan han inte vara....men jo, nästan ända borta hos dem, vid ett litet minimarket på stranden stod han. När Hanna vinkade till mig att Jimmy hade honom så..ja....kan inte beskriva känslan, tårarna kom och det enda jag kunde tänka på var att få hålla honom i min famn igen. Han skulle tydligen köpa kex :-) Jag lovade mig själv att aldrig mer släppa honom ur sikte, tack gode gud att allt gick bra.


Våra älskade majskolvar...


Bananpannkaka


Här görs iskaffet :-)


Frukt äter vi i mängder varje dag!


JAMIE OCH OLIVERS BLOGG

Häromdagen åkte vi in till Saladan, en by i närheten. Där åt vi majskolvar och bananpannkaka, mums. Vi såg jättecoola restauranger som var uppbyggda på pålar och utanför låg det massor av fiskar, krabbor och bläckfiskar som man kunde välja att äta.

Imorse var vi på upptäckaräventyr längs stranden, vi gick allra längst bort där det inte finns några hotell, bara djungel. Där hittade vi fina snäckor, och kokosnötter. På vägen tillbaka stannade vi vid ett hotell som heter Noble House, där tog vi in en stor frukttallrik och badade i deras pool. Det var jättedjupt på vissa ställen så vi övade på att simma. Nu ska vi åka in till Saladan igen och äta något gott!

Sawadee kap!



Här står vi vid en restaurang i Saladan


Lite Thaidance....


Oliver är en tiger...grrr






Den här kokosnöten hittade vi på vår utforskarrunda :-)


Här tar vi ett dopp i poolen på väg tillbaka.



Postat av: Corrina

Jag tjuter nästan när jag läser om ert underbara liv....men jag kommer snart Jiiiiiipppppiiiiii:-))

Postat den: 2011-01-11 / 16:20:13


Postat av: Jimmy

Jens ta med barnen nästa gång du vet hur det är med brudar.

Postat den: 2011-01-11 / 18:00:37


Postat av: Caroline

Skit ner dig Jimmy! :-)

Postat den: 2011-01-12 / 04:27:01


Postat av: hanna

härliga bilder. Lova blev lyrisk när hon såg pannkakan, sa bara åååhhhh....

Postat den: 2011-01-13 / 11:39:27


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!