5 Minutes Alone


Klockan är 07.15 och jag vaknar utvilad trotts hundarnas ylande till bönutroparens galande. Caroline och barnen ligger fortfarande och sover när jag smyger upp och tar på mig ett par slappa knicker´s och min svarta keps. Jag plockar med mig mobilen och ett par hörlurar och går barfota ner till stranden, temperaturen ligger väl runt 26-27 grader och solstrålarna har ännu inte letat sig ner till stranden. Jag sätter i lurarna och kör igång spelaren. Nice...första låten som kommer är "5 Minutes Alone" med Pantera, en gammal go låt som jag lyssnade på mycket på förr i tiden när man hade lite tid över och det är precis vad jag har nu..massor av tid! 



Som jag trodde är jag inte ensam på stranden, ett par springer förbi i maka takt och man kan direkt se att detta är inga vana löpare utan några som förmodligen har lite ångest över att ha sett sig i spegel och nu vill ta vara på semestern genom att skapa sig nya vanor men ska jag vara helt ärlig så ser de mest plågade ut och så ska inte min semester se ut så jag lunkar lungt vidare och lyssnar på Pantera som nu spelar låten "Walk". Jag börjar skratta för mig själv för visst är det väl komiskt att just det börjar med dessa två låtar,,,5 minutes alone och Walk. Längre ner på stranden går jag förbi ett par Thailändare som gör sig redo att ge sig ut med sin fiske båt, en sliten longtail som ser ut som den skulle sjunka så fort den gav sig iväg men detta verkar inte fiskarna bry sig om, de skrattar gott med varsin cigg i mungipan, kanske de pratar om gårdagens fångs vem vet?? I vattnet ligger också en rad speedboats  som gör sig redo att ge sig ut, ivriga turister står uppradade för att få gå ombord men detta verkar inte påverka besättningen nämnvärt, de pular vidare med det de ska och turisterna får snällt stå där och vänta...  





Plötsligt bryts mina tankar av låten "If today was your last day" med Nickelback tanken slår mig att det är precis såhär jag vill att min sista dag ska börja, jag skulle faktist vilja att varje dag skulle börja såhär om jag fick välja..men tankarna glider iväg och jag börjar tänka på att det var förmodligen precis såhär dagen började för många den dagen då Tsunamin slog till, alla dessa människor som gick från paradis till helvete på några minuter...man undrar hur de orkar gå vidare efter en sån sak. Jag tittar till på klockan och ser till min förvåning att en timma redan har gått..jag strosar hemmåt samtidigt som solens strålar nu har nått stranden och temperaturan har stigit några grader till.. Dax att käka lite frukost och smörja in sig inför en dag i solen...



Sawadee kap:-)



Postat av: Corrina

Herregud Jens...Du är ju riktigt poetisk, Väldigt fint skrivet. Kram till er alla

Postat den: 2011-01-13 / 10:08:11


Postat av: hanna

kul att se hur det ser ut på stranden när vi andra

sover.

Postat den: 2011-01-13 / 11:34:06


Postat av: Sara

Underbart Jens, du glömde bara skriva att du även tänker på oss när du går där på stranden ;)

Nu börjar vi få resfeber!!! Längtar faktiskt till att få hänga lite i er "slacker bar" o ta en chang med ett sånt där halvmögligt kylskydd på..

See ya

Postat den: 2011-01-14 / 07:53:41


Postat av: Els-Mari

Jag ser dig framför mig, hur du går på stranden och bara njuter. Jag är glad att du kan ta åt dig allt det underbara som finns runt omkring dig. Stor Kram mamma. Jag älskar er alla.

Postat den: 2011-01-14 / 22:08:30


Postat av: Els-Mari

Jag ser dig framför mig, hur du går på stranden och bara njuter. Jag är glad att du kan ta åt dig av allt det underbara som finns omkring dig. Stor Kram mamma. Jag älskar er alla.

Postat den: 2011-01-14 / 22:15:07


Postat av: bror

Ja tänk vilken skön låt!!!

la upp en länk så alla kan dela denna härliga låt med dig;)

Hoppas ni har det bra här e allt som vanligt

(kan va skönt det me) enhttp://www.youtube.com/watch?v=7m7njvwB-Ks

Postat den: 2011-01-23 / 16:44:15


Postat av: Mr Brown...

Man tackar broder...

Ha det gott i blasket:-)

Postat den: 2011-01-25 / 02:01:33


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!