Ao Nang


Hej på er!

Jag såg en bild på kusin Anna på facebook idag o det fick mig att verkligen uppskatta hur skönt vi har det här....det såg så jäkla kallt o ruggigt ut hemma. Just nu sitter jag i skuggan hemma på hotellet i Ao Nang, barnen o de andra leker i poolen, eftermiddagssolen steker rätt gott men skuggan sprider sig i takt med att solen dalar och det fläktar skönt.

Vi har mest tagit det lugnt de här dagarna, barnen har varit lite risiga och vi orkar inte med myllret nere i byn. Men nu har både Oliver och Jamie penicillin så de är redan mycket piggare. Oliver åkte på ett infekterat sår och Jamie en megaförkylning som satte sig på öron och hals. Tack o lov för dessa underbara apotek de har i Thailand. Det är som en godisaffär och personalen är riktigt kunniga. Vi tog med både Jamie och Oliver in på apoteket och när de tittat och lyssnat på deras krämpor visste de direkt vad som behövdes. Dock är det väl inte så bra att barnen äter penicillin hur som helst, de kan ju bli immuna men just nu kändes det klockrent eftersom de blir friska så fort.

Igår kom Jimmy, Hanna och barnen hit från Koh Lanta. De skulle förlänga sina visum och passade på att stanna några dagar så de tog in på samma hotell som oss. Imorgon ska vi åka på en utflykt tillsammans och sedan åker de tillbaka till Lanta på kvällen......och vi åker ju vidare till Samui dagen efter.



Jag har snöat in på att fotografera hur folk bor här nere, tycker det är hur charmigt som helst...





och all grönska börjar man nästan ta för givet nu.... så himla fina blommor överallt.





De vackra solnedgångarna tröttnar man inte på :-)





Frukost...





Ingen dricka serveras utan en blomma på kanten :-)





Den bilden blev tyvärr lite mörk men den visar verkligen kontrasterna mellan olika kulturer. Här sitter en flicka och gör sina läxor mitt ute på trottoaren i Ao Nang, hennes familj äger och bor i det lilla klädståndet hon sitter vid. Ljudvolymen från vägen bakom henne är riktigt högt, musik spelas, bilar tutar och titt som tätt åker det förbi en tuk-tuk som kör en öronbedövande reklam för thaiboxning. Det verkar inte ens bekomma flickan :-) När vi gick till affären sent i går kväll så ser man matvagnar/moppar längs trottoarerna och det som är så imponerande är att kvinnorna som arbetar i dessa vagnar tar samtidigt hand om 2-3 små barn som springer omkring i pyamas (bredvid en högtrafikerad väg) o när det är sovdags för dem så kryper de in under vagnen där det finns en liten liten undanstoppad madrass med en liten fläkt som svalkar dem....det ni...man ska nog inte gnälla :-)






Den här bilden talar väl för sig självt....varför köra två vändor när det räcker med en???




JAMIE OCH OLIVERS BLOGG

Hej allihop! Nu har vi flyttat till ett nytt ställe och det är jättekul med en massa nytt att utforska. Vi har ätit på mcDonalds 2 gånger redan för det var så länge sen :-)

Vi bor i en stor poolvilla på det här hotellet och det är jättekul, poolen ligger precis utanför dörren. Våra kusiner Julia och Lova är här så vi leker med dem hela dagarna och imorgon ska vi åka på en utflykt.

Vi har varit lite sjuka men nu har vi fått medicin så vi mår mycket bättre...här kommer lite bilder från de sista dagarna.....




Här sitter vi på apoteket och väntar på medicin...







Här sitter Julia och lär oss skriva lite på engelska och thailändska. Jag (Jamie) skrev själv Jag heter Jamie på både engelska och thai. Så här ser det ut:

ENGELSKA: MY NAME IS JAMIE
THAI: CHAN CHEU JAMIE





Här rusar vi runt som galningar i utomhusduschen.....




Sen är det bus i poolen :-)




I födelsedagspresent fick jag (Jamie) massa nya spel till mitt Nintendo (tack farmor och farfar)....så jag håller just nu på att prova dem, det är jättekul. Man kan även ta foton med mitt Nintendo och det har jag gjort så jag ska försöka ladda upp dem här så småningom.


Sawadee kap!



Postat av: Kungen

Hej på er allihopa nu har vi kommit hem och det är kallt som bara den, det var drygt att resa hem 12tim tog det, det var jätteroligt att träffa er på Koh Lanta hoppas att ni får det jätteskönt på Koh Samui

kram pg/ingela

Postat den: 2011-02-18 / 11:11:21


Postat av: Corrina

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga nu.....det är så himla underbart och vackert ....så nu har jag bestämt mig för att bygga en altan med halmtak ...så man får Thai känslan , undrar om Anders går med på det?? Oj vad duktig du är Jamie ....du kanske kan lära mig lite Thai när jag kommer...Nu är det bara 10 dagar kvar sen ses vi på Koh Samui. Puss och Kram Ina

Postat den: 2011-02-18 / 12:54:18


Postat av: Caroline

Ja visst är det fint....jag vill också ha en thaiinspirerad veranda, såg här nere hur de hade en bambustolpe med hängande rislampor i, så himla mysigt, det borde ju iallfall gå att fixa hemma tycker man :-)

Postat den: 2011-02-19 / 02:57:46


Postat av: Linn Nylund

Vad spännande din blogg verkar! kommer verkligen att läsa din blogg igen! (: Ha en spännande helg :)

http://jade.se Postat den: 2011-02-22 / 15:36:26


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!