Sankta Lucia på stranden...


Igår var vi med om ett annorlunda lucia-firande. Det är inte varje dag man hör barnen sjunka julsånger medan vågarna rullar in från havet :-)



Alla föräldrar samlades på stranden precis innan mörkret föll....



Sedan kom alla barnen intågande, Jamie och hans klasskamrater satt i en båt.



Jamie och de andra tomtarna hade ett eget litet nummer....



Efter halva uppträdet fick Oliver nog i publiken och deklarerade att han också tänkte stå där uppe och sjunga...det gick inte att hindra honom :-)


Vi har det rätt lugnt just nu så vi sätter igång lite nya projekt, idag började vi spåna på hur vi kan tillverka lampor att hänga i trädgården med hjälp av tyg och tomma innerplastkrukor....blir nog bra när det är klart :-)



Detta satte igång Jamies kreativa sida och han började tillverka en stjärna av tyg...


Nu ikväll sitter jag här i restaurangen o lyssnar på lite julmusik o bloggar. Har pratat med Corrina en stund i telefonen, hon längtar till värmen nu :-) Jens sitter i bungen o tittar på film med barnen, de ska snart sova.

Imorgon ska jag träna efter att jag lämnat Jamie i skolan tänkte jag.... om jag kan gå vill säga för jag tränade ju första passet med min personliga träningscoach häromdagen och det var det värsta passet jag upplevt (kvinnlig coach tyvärr Sara, jag inser ju nu att jag inte riktigt tänkte till där :-)Sedan ska jag måla en vägg i en av bungarna och sedan ska jag o mamma färdigställa Jimmys bunge eftersom de kommer på lördag, taket är nymålat där så vi ska städa och göra lite fint. Sedan blir det väl ett besök till veterinären, dags för en vaccination av Naala..... är lite sugen på att ta med en kattunge hem också, några vänner till oss som bor här på Lanta sa att det är bra att ha katter för de tar hand om tusenfotingar och skorpioner.... tycker jag låter bra. Jens är tveksam dock, han är rädd att det kommer lukta, att katten pinkar överallt.... det tror jag verkligen inte, hur gör alla andra som har katt?? vi vår väl se hur det blir.

Kram på er alla, hoppas ni har det bra hemma i julstöket!

/ Caroline


Postat av: Corrina

får se hur det blir ??? Ni kommer med andra ord ha en katt när vi kommer ner :-)) Det tror jag är skit bra, den kanske kan ta ormarna också...

Postat den: 2011-12-14 / 16:28:59


Postat av: hanna

Jamie hade ju klart den coolaste tomteluvan! Var ni vid Slow down och firade lucia? Tänk att fira lucia och känna sanden mellan tårna.....

Ha det så bra alla, kram

Postat den: 2011-12-14 / 20:42:36


Postat av: Mona

Hej, vad härligt att dom håller lite på traditionerna :-) Det såg jättemysigt ut ! Skönt att ni får lite andrum och hinner med lite roligt pyssel oxå =) Vi hörs innan Jul, vi kanske kan försöka oss på att Skypa hemifrån oss under helgen ! Kram !

Postat den: 2011-12-15 / 08:32:33


Postat av: Sandra Nilsson

Men herregud det är ju min gamla lärare Jens! Va roligt att se honom :)

Ni verkar ha det underbart ju, va kul att ni vågade ta steget och flytta ner till Thailand :)

Ha d bäst kram Sandra Nilsson

http://bluedior.blogspot.com Postat den: 2011-12-15 / 09:04:47


Postat av: Jens

Hej Sandra.

Japp, tröttnade på alla elever:-)

Vad roligt att du hittat vår blogg, hoppas allt är bra med dig.

Mvh Jens

Postat den: 2011-12-16 / 03:27:45


Postat av: Stina Thyr Alklid

Så underbart roligt att följa er blogg. Vilka fina bilder och intressant läsning. Imorgon landar de bleka Ljungby folket! Hoppas ni får en underbar julhelg. Kram från familjen Thyr Alklid i Ljungby (Lisas föräldrar).

Postat den: 2011-12-16 / 18:15:30


Postat av: Sandra Nilsson

Ja här i Sverige är det underbart kunde inte bo i ett bättre land ;P Så ni har hotel ? Eller vad är det för verksamhet ni driver? Hoppas ni har det bäst! Kram

http://bluedior.blogspot.com Postat den: 2011-12-19 / 20:34:24


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!