Sankta Lucia




Ohh vad mysigt det är med lucia. Igår eftermiddag var vi uppe i skogen o tittade på Jamie o hans kamrater när de lussade, de var superduktiga. Det bästa var att de tecknade till alla sångerna, Jamie var så fokuserad! De har ju en pojk i gruppen med hörselnedsättning så de får alla lära sig att teckna o Jamie är  alltså superduktig.

Imorse var det sen dags för Oliver, oj oj oj så söt han var i sin lille tomtedräkt. Han älskar o sjunga. Igår på dagis hade han tydligen brutit ihop över att de andra barnen också sjöng, Oliver ville ju sjunga solo :-) Allt var toppenmysigt, o efteråt fikade vi allihop och eftersom både Selma o Valter går på Olivers avdelning så blev det som vanligt lite släktträff :-)

Nu på lunchen har jag letat febrilt efter en bikiniunderdel. Vill bara ha en helt enkel svart bikinitrosa, tror ni att det finns?? Ingenstans! Jag tycker det är mycket märkligt att inte badkläder säljs överallt även på vintern med tanke på hur många som åker utomlands men icke. Men men,,,det lär nog finnas i Thailand, vet inte varför jag jagar mig trött här hemma precis som om vi ska till ett ödeland. Antar att folk badar även där, ha ha.

Igår när vi drömde oss bort till Thailand så försökte jag visualisera hur jag sakta gick ut i det varma havet, hur härligt det kommer bli men plötsligt förstördes hela bilden av att det högg till av rädsla o jag inser nu hur mycket det där skitpratet om maneter har påverkat mig. Just nu känner jag bara att: hur ska jag våga gå ut i vattnet när jag inte har en aning om vad som finns runt benen på mig? Hur vet jag att jag inte går rätt in i en kubmanet?? Faaan!! Vill inte tänka så, jag vet ju hur liten chansen är o jag slutar ju inte köra bil bara för att det händer olyckor hela tiden i trafiken. Hoppas det går över när vi väl är där o man ser alla andra bada. Sen hoppas jag barnen håller sig in till kanten :-)

Om några timmar är det bara 3 dagar kvar att jobba :-)



så här ser rackaren ut...rätt coola faktiskt.



  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!