Det ska va gött o leva!


Sitter här på jobbet o njuter av en cafe Latte från vår nya kaffemaskin. Tittar ut på snöstormen o är så jäkla glad att vi snart lämnar det här Antarktis-klimatet. Folk går nästan dubbelvikta mot snön o blåsten på torget utanför, vem gillar egentligen sånt här väder?? De som bor i Norrland förmodligen....för o inte tala om eskimåerna, shit all power till dem!

Har varit ute o köpt julklappar på lunchen, börjar se ljuset i tunneln nu. Som vanligt handlar jag lika mycket till mig själv som till andra i julklapp, varför blir det alltid så? Jag bestämmer mig ju alltid för att jag inte ska handla något till mig själv men sen hittar jag en liten grej där, en annan grej där osv osv. Jag är iallafall barnsligt lycklig över en liten portmonä (stavas det så?) med ett japanskt motiv på, så himla fin. Ska ha den i Thailand :-) Den kostade dessutom bara 29 kr, komiskt att man blir gladast för det billigaste :-)

Köpt ett Nintendo DSi till Jamie. Helt sjukt dyrt. O sen köpte jag Super Mario spelet till, bara det kostade ju 450 kr. Det är väl bara att konstatera att nu är tiden över när man hittade julklappar för 50-lappen. När jag stod där o betalade tänkte jag tillbaka på våra egna jular när vi växte upp. Då fick vi kanske 2 paket var, minns fortfarande den julen när jag fick en Salomonväska,,jag var sååå himla glad. Nu får barnen kanske 10 julklappar var o totalpriset uppgår till ett mindre lands BNP ungefär. Det värsta är att de inte uppskattar paketen hälften så mycket som vi gjorde när vi var små. Nej, det var inte bättre förr men frågan är om man inte gör barnen en otjänst när man skämmer bort dem på det här viset. De hinner ju aldrig ens längta efter något!

Jag är iallfall nöjd över att ett av paketen till barnen är ett gåvobevis från Unicef. Jamie har skänkt myggnät och Oliver har skänkt sagoböcker. Tänkte att vi kan passa på att berätta hur svårt många barn har det runt om i världen och vad deras "små" gåvor kan betyda. Hoppas att det får dem att tänka lite. Jag hoppas verkligen att mina barn hela sitt liv kommer att skänka pengar till välgörenhet, lyckas vi inte ge dem de värderingarna så kommer vi definitivt känna oss misslyckade som föräldrar. Jag tål inte människor som använder ursäkten: "det är ingen idé att skänka för pengarna kommer ändå inte fram", det är det värsta jag vet. Det måste väl ändå vara bättre att 40 kr av en hundralapp kommer fram än inga pengar alls?? Men men, jag vet......det är upp till var och en.

Nu i eftermiddag ska Jens till BVC med Jamie, han ska vaccineras. Stackaren hatar sprutor, han grät i 20 minuter igår när jag berättade det. Jag vill ju egentligen vara med vid såna här tillfällen men jag kämpar med att lära mig att lita på Jens. Jag vet ju att han klarar det minst lika bra som jag, det är bara mitt kontrollbehov som spökar.



När vi var på Similan öarna så mötte vi en sån här i vattnet när vi snorklade..så coolt!!Hoppas vi får uppleva det snart igen.

En dag kvar att jobba, wohooo!



Postat av: hanna

Vad skönt att snart ha jobbat färdigt! Måste bara kolla...ta ni sprutor extra inför thailand?

Jag gör precis som du "unnar" mig att köpa julklappar till mig själv, haha.(klocka,fruktfat,unicef)

tack för tipset om unicef, tror med på att göra alla bara lite så kan det bli något bra i slutändan.

Postat den: 2010-12-16 / 16:53:42


Postat av: Caroline

Vi har haverix sedan tidigare. Helst vill de man ska ha Twinrix som även skyddar mot hepatit B (ifall man behöver blodtransfusion). Sedan vill de att man tar ett vaccin mot japansk hjärnhinneinflammation, den kostade dock 8000 kr för vår familj så vi valde bort den. Får vara noga med myggskydd och myggnät.

Postat den: 2010-12-16 / 20:48:18


Postat av: Anonym

Vad kul att höra att fler än jag köper julklappar till sig själv! Det har jag alltid gjort så man vet att man får nåt man verkligen vill ha =)

Postat den: 2010-12-22 / 18:40:43


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!